E-M10 kontra E-PL5



Tekst i zdjęcia: Sławomir Berski
Po przedstawieniu porównania jakości obrazu z E-M1 i E-M10 oraz napisaniu kilku zdań o kliencie docelowym E-M10 pojawiło się zainteresowanie czytelników kolejnym porównaniem dwóch modeli bardziej zbliżonych do siebie cenowo. Na poniższych zdjęciach przedstawiam proste porównanie jakości obrazu kilku oferowanych modeli. Celowo wybrałem do testu również E-PM2 i XZ-2 mimo iż ten drugi nie należy do kategorii "bezlusterkowców". Dlaczego mimo to zdecydowałem się na takie porównanie?
Przede wszystkim ze względu na podobieństwo cenowe obu modeli oraz trudne do zrozumienia zafascynowanie XZ-2, mimo iż w podobnej cenie producent oferuje aparat z wyższej półki. Mam nadzieję, że przedstawienie możliwości matrycy pozwoli na bardziej świadomy wybór aparatu z podobnej półki cenowej. Gdybym miał wybierać pomiędzy E-PM2 i XZ-2 wybrałbym w ciemno bezlusterkowca...
Powołuję się na ceny z początku lutego 2014r.
Zdjęcia wykonałem przy identycznym sztucznym oświetleniu.
Do testu wykorzystałem obiektyw M.Zuiko Digital 14-42 mm f/3.5-5.6 ED EZ.











2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Dziękuję za porównanie - bo o nie prosiłem.
Dość zaskakujące (mam E-PL5), przy czym XZ-2 pomijam.

T.B.

PENowiec pisze...

Jakość obrazu z E-M10 jest odrobinę lepsza niż z E-PL5 w przypadku ISO > 12800. Myślę, że i tak nikt na tak wysokiej czułości nie pracuje. Zmiana modelu będzie uzasadniona innymi aspektami, ponieważ jakość obrazu jest bardzo porównywalna w obu modelach. Za jakiś czas zamieszczę jeszcze drugi komplet zdjęć ciemnego obiektu. Na razie nie mam czasu bawić się z klejeniem zdjęć:) Pozdrawiam