Olympus OM-D E-M10 zdobywa "GOLD AWARD" / test z Nikon D5300 i Canon 700D


Tekst: Sławomir Berski
Źródło: http://www.dpreview.com/reviews/olympus-om-d-e-m10 

Kiedy pierwszy raz wziąłem do ręki E-M10 poczułem kawał solidnej roboty konstruktorskiej. Po raz drugi miałem przyjemność przetestować możliwości matrycy i systemu FAST AF przed konferencją prasową na Stadionie Narodowym. Dłuższy kontakt z nowym modelem rodziny OM-D upewnił moje przekonanie, że będzie to hit roku 2014! Obawiałem się jakości kitowego 14-42 EZ, ceny i właściwości matrycy. Na szczęście sprawa wyjaśniła się. 14-42 EZ jest znakomity i w niczym nie jest gorszy od swojego sprawdzonego starszego brata a mam nawet wrażenie, że lepiej zachowuje się pod ostre światło. Cena jest akceptowalna nawet przez najzagorzalszych hejterów:). A matryca wykazuje minimalnie lepsze wyniki niż w E-PL5, więc jest super. Proszę przejrzyjcie test na dpreview a szczególnie porównanie jakości obrazu do Canona 700D oraz Nikona D5300, z którymi przyjdzie mu zmierzyć się na rynku. Poniżej przedstawiam zajawkę porównania (resztę zobaczcie w teście - link podałem na początku).






Niezależnie od czułości ISO (100-6400) czy położenia ograniczonego obszaru testowego Olympus wypada lepiej od obu konkurencyjnych modeli Nikona D5300 i Canona 700D.
Jeżeli pod względem jakości obrazu wygrywa, w kategoriach jakości wykonania, szybkości działania czy funkcji specjalnych na pewno miażdży konkurencję! Gratulacje!

Brak komentarzy: